Niewielki pozytywny wpływ odrobiny gier
4 sierpnia 2014, 12:11Mniej niż godzina gier wideo dziennie ma niewielki pozytywny wpływ na rozwój: skutkuje lepszym przystosowaniem zarówno u dzieci, jak i nastolatków (psycholodzy z Uniwersytetu Oksfordzkiego dokonywali porównań do osób, które nigdy nie grały lub grały 3 godziny dziennie i więcej).
Tańszy Xbox dla Japończyków
8 września 2006, 08:31Microsoft zaoferuje Japończykom tańszą wersję swojej konsoli Xbox 360. Taki ruch ma pomóc koncernowi w zwiększeniu sprzedaży przed listopadową premierą PlayStation 3.
Przesądność poprawia wyniki
21 czerwca 2010, 10:37Psycholodzy z Uniwersytetu w Kolonii zidentyfikowali korzyści wynikające z wiary w przesądy. Wg nich, prowadzi ona do poprawy wyników osiąganych zarówno podczas zadań czysto ruchowych, jak i intelektualnych, np. pamięciowych. Wszystko wskazuje na to, że w grę wchodzi wzmacniana w ten przedziwny sposób wiara we własne możliwości.
Jak działa Liberatus, SI, która rozgromiła pokerzystów?
18 grudnia 2017, 11:02Twórcy Liberatusa, systemu sztucznej inteligencji, który jako pierwszy w historii rozgromił światową czołówkę pokerzystów, opublikowali artykuł, szczegółowo opisujący działanie swojego programu. Profesor Tuomas Sandholm i doktorant Noam Brown z Carnegie Mellon University opisali, jak Liberatus dzieli rozgrywkę na mniejsze części, łatwiej poddające się procesom obliczeniowym.
Powstaje gra "Lost"
1 sierpnia 2007, 11:22Firma Ubisoft, znany producent gier wideo, przygotowuje tytuł bazujący na serialu „Lost: Zagubieni”. Gra, stworzona dla pecetów oraz konsoli PS3 i Xbox 360, trafi na rynek w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Grając w papier, kamień, nożyce, wzajemnie się naśladujemy
20 lipca 2011, 15:54Uczestnicy gry papier, kamień, nożyce nieświadomie naśladują ruchy dłoni przeciwnika, znacznie zwiększając prawdopodobieństwo, że runda zakończy się remisem.
Wielka Brytania: podczas operacji usuwania glejaka pacjentka grała na skrzypcach
19 lutego 2020, 18:42Podczas operacji guza mózgu 53-letnia Dagmar Turner grała na skrzypcach. W ten sposób neurochirurdzy z King's College London (KCL) upewniali się, że nie zostaną uszkodzone tak ważne dla muzyka obszary odpowiedzialne za drobne ruchy dłoni i koordynację.
Tetris konkuruje z szokiem
7 stycznia 2009, 11:41Komputerowe gry wideo to nie tylko przyjemność, ale i w niektórych sytuacjach narzędzie zapobiegające wystąpieniu zespołu stresu pourazowego (ang. Posttraumatic Stress Disorder, PTSD). Psycholodzy z Uniwersytetu w Oksfordzie zauważyli, że gdy po traumatycznym przeżyciu ludzie zasiadali przy Tetrisie, pomagało to wyrugować złe wspomnienia i nawracające wizje katastrofy (PLoS ONE).
Komodo komputerowym mistrzem szachowym
7 stycznia 2015, 16:58Silnik szachowy Komodo wygrał siódmy sezon Thorsten Chess Engines Competition, czyli zawody szachowe dla komputerów. Siła Komodo jest znacznie większa od możliwości jakiegokolwiek człowieka. Silnik ten mógłby bowiem zdobyć nawet 3304 punkty w klasyfikacji ELO
Jest trzecia
20 listopada 2006, 09:11W Stanach Zjednoczonych rozpoczęła się sprzedaż konsoli Nintendo Wii - urządzenia konkurującego z produktami Sony i Microsoftu.